Alla inlägg den 16 april 2010

Av Jenny - 16 april 2010 13:45

Hejsan alla,

nu var det väldigt länge sedan jag skrev något, förlåt för det..


Men nu ska här bli uppdatering för er som läser min blogg, sist jag skrev var ju i januari har hänt lite sedan dess.


Lägenheten i Kungsängen fick jag ju inte tyvärr, dagen innan jag skulle åka och skriva på kontraktet så ringde dem från Upplands-Brohus och sa att jag inte kunnde få den lägenheten eftersom att dem var tvugna att använda den som en evakueringslägenhet, det hade tydligen varit en skada i en annan familjs lägenhet så dem fick den akut. Och så var det med mina lycko-känslor...


Efter det så fick jag lite smått panik såklart, jag menar jag ska ju föda i Maj och då vore det ju bra om jag fick en lägenhet innan dess så jag kunde landa i den och göra den iordning innan min bebis vill ut, men icke sa nicke!

Men det gick vägen i alla fall, för i mitten av februari så ringde dem på Upplands-Brohus mig igen och sa denna gång att jag kunde få en lägenhet här i Bro i början av april om jag ville det...

Och såklart så ville jag ha den, så hon sa till mig att hon skulle ringa till mig när hon visste datum till kontrakt-skrivande.

Så ringde hon mig i mars igen och sa att tjejen som hade bostaden hade ändrat sig angående flytt så nu skulle jag få flytta in 1 Juni istället, då fick jag panik, jag menar bebben kommer ju i Maj så jag visste inte vad jag skulle göra men men jag var och skrev kontrakt på den för några veckor sedan så den är min i alla fall.

Och som tur är får jag, Jalal och Bebis bo kvar här (hos mamma) till dess.


Jalal har fått sitt visum nu i alla fall, han fick det från 1 Mars 2010 tilll 1 Mars 2012..

Min första reaktion när det brevet damp ner i brevlådan var "Gud vad skönt!"


Ja det var allt från mig för denna gång, för nu kommer jag absolut inte på något mer att skriva. Men ni ska få en ny bild på min son i alla fall:


"Äta kaka är gott!"

Ovido - Quiz & Flashcards