Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

Färsbiffar.

Av Jenny - 26 oktober 2010 13:02

Okej jag vet att det här inte är bakat men det är ändå mitt egna recept och det blev super duper gott när jag gjorde det, så jag tänkte att varför inte skriva ner det..

Så here it comes


  • 800 gr nötfärs
  • 1 ägg
  • 1 tsk allround krydda/grill krydda
  • 1 tsk ingerfära
  • 1 tsk vitlök
  • 1 tsk lök
  • 1 tsk cayennepeppar
  • 1 ½ tsk vitpeppar
  • 1 ½ tsk svartpeppar
  • 1 ½ tsk salt
  • 2 tsk curry
  • 2 tsk paprika
  • 1 ½ msk olivolja
  • 1 dl persilja

Blanda ner alla kryddor och olja  i köttfärsen

Blanda sedan ner ägget   


Platta till färsen i 6 stora biffar   

Stek dem sedan på hög värme (Platta till dem hela tiden så de inte krymper) 

                     

Vi åt dem med pommes och bearnaisås

Smaklig måltid!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 20 januari 2011 16:30

Okej nu är det så här att jag hatar detta, det faktum att jag inte har pengar.. Efter alla räkningar varje månad så har jag bara typ 1000 kvar till nöjen eller annat små plock... Så tills min man får ett jobb eller tills jag själv får ett jobb så tän...

Av Jenny - 31 oktober 2010 12:09

Jaa det var ju ett tag sen vi tränade nu, en vecka närmare bestämt... Pga min röda vecka, om man säger så.. Men sen idag så ska vi ju egentligen träna eftersom vi har ju bar 2 lediga dagar i veckan, men nu är det ju så att Jalal (älsklingen) inte o...

Av Jenny - 25 oktober 2010 13:36


Min nya dator...   Gud vad jag älskar min nya dator! Jag kan göra så mycket med och på den, Jalal's gammla dator klarar inte allt jag vill göra.. Tex att kolla film, gör vi det på den så stängs datorn av efter bara 30 minuter. Och ja v...

Av Jenny - 22 oktober 2010 18:00


Kan väl kalla dem   "KOLAKAKOR"   100 gr mjukt smör 1 dl socker 2 msk vaniljsocker 1 msk ljus sirap 1 msk kolasås 4 dl vetemjöl 1 msk vatten 2 tsk bakpulver Blanda ihop smör och socker Tillsätt sirap, vaniljsocker och kolasås ...

Av Jenny - 21 oktober 2010 15:30

Tänkte vi skulle ha bröd till maten idag så jag gjorde scones, det är så enkelt och det går väldigt fort att göra. Och så är det ju så gott också!     Kalkonfyllda scones 3 dl mjölk/filmjölk 100 gr rumsvart smör 4 dl grahamsmjöl 4 dl vet...

Ovido - Quiz & Flashcards